-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16783 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

آيا روايتي از پيامبر اكرم وجود دارد كه در آن زنان عقيم را از تكه گليميپست تر بدانند؟
يكي از اهداف ازدواج و نيازهاي فطري بشر، تناسل و تكثير نسل است به گونه اي كه اگر اين هدف از برنامه ازدواج حذف مي گرديد، بسياري از مردم تن به ازدواج نمي دادند. از همين رو و به خاطر اين نياز در رواياتي، مردان از ازدواج با زنان نازا منع شده اند، البته اين منع به معناي حرمت و يا حتي كراهت ازدواج با آنان نيست؛ بلكه به اين معناست كه اگر طالب فرزند و نسل هستي، نبايستي با زناني كه نازا هستند، ازدواج كني، همان گونه كه از نظر ملاك، ازدواج با مرداني كه عقيم هستند نيز همين حكم را دارد. در كتاب شريف «كافي» ، ج 5 ، ص 333 رواياتي در اين زمينه آمده است. البته تعبيري كه شما در نامه خود نوشته ايد (تكّه گليم كنار مسجد) را نيافتيم. براي نمونه پيامبر خدا(ص) به مردي فرمودند: «با زني كه چه بسا نازيبا ولي ولود است ازدواج كن و با زن نازا اگر چه زيبا باشد ازدواج نكن؛ زيرا من به شما امت در روز قيامت مباهات مي كنم. آيا نمي داني كه فرزندان در زير عرش براي پدرانشان استغفار مي كنند»؟ اين روايت و امثال آن در حقيقت ارشاد به راه بهتر است، نه اينكه منع شرعي در كار باشد. دليل روشن اين مسأله آن است كه پيامبران الهي، در مواردي با زنان نازا ازدواج كرده اند؛ به طور مثال همسر ابراهيم (ساره) نازا بود. همچنين برخي از همسران پيامبر(ص) نيز نازا بوده اند؛ در عين حال پيامبران خدا با آنان ازدواج كرده بودند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.